Рамбо Амадеус: Моје песме имају статус учила, надам се

KOLUBARA Brčko

Рамбо Амадеус деценијама уназад представља глас разума морално и еколошки посрнулом друштву, а све то упаковано и проткано заразним фанки ритмовима. Свака његова песма, албум, концерт или неки други јавни наступ представљају посебан сплет хумора, ироније и освешћивања.

Раније је говорио да је много ствари урадио само да би био у центру пажње, без икаквог битног садржаја, а данас му је, каже, важније да скреће пажњу на феномене, догађаје, анализе и савете. Публика у Београду могла је Рамба Амадеуса да чује уживо 23. децембра у Комбанк дворани, а како каже у интервјуу за “Поп& културу”, они који су жељели да имају посебан третман на том концерту морали су  за то да плате 189.000 динара.

Јеси ли се ужелео концерта, београдске публике?

– Волим концертни простор – Дворану дома синдиката, одличан је звук и публика и ја се осећамо одлично тамо.

Многи те доживљавају као највећи музички феномен на овим просторима, па како је бити музичка звезда у Србији?

– Не знам – то је неки неспоразум. До мене тај утисак не долази. Знам да постоји један мањи број људи који веома цијени то што радим – то је моја мјера.

Концерт у Комбанк дворани без иједног штампаног и залепљеног плаката у граду је демонстрација еколошке свести или самоуверености?

– Еколошке свијести прије свега – нико није са сигурноћу могао да тврди да нам плакати неће бити потребни за промоцију.
Рамбо у свом елементу


Рамбо у свом елементу

Закуп ложе за осам људи да уз виски и шампањац уживају у твом наступу кошта 189.000 динара. Како си дошао до те рачунице? Да ли је то у духу либералног капитализма и очекујеш ли да буде продата?

– То је ложа за осам људи – очекивао сам да ћемо да продамо по тој цијени, али се нисам претјерано ослањао на то. Постоји слој људи који воле да буду посебни не питајући колико посебност кошта, надам се да међу њима има и моје публике. Капитал мора да кужи.

Сматраш ли себе узором младима данас?

– Млади су широк, преширок појам – можда сам узор једном врло уском сегменту младих. Мјери се у промилима, баш као и број људи који долазе на моје концерте. Срећом, то је довољно да се напуни Дом синдиката.

Ти си од самог појављивања на јавној сцени хтео да будеш у центру пажње и успевао си у томе. Како је данас бити у центру пажње где је егоизам сваке индивидуе неограничен?

– Данас избјегавам да будем у центру пажње. Пажњу скрећем на феномене, догађаје, анализе и савјете.
Рамбо Амадеус

Одакле нам толика потреба за митоманијом, култом личности и вођом?

– То је просто фаза развоја друштва. Није баш почетна, него на пример трећа фаза од седам. Прва је матријархат комбинован с промискуитетом. Седма је, еманциповано, праведно, социјално одговорно, безбједно и одрживо друштво.

Шта очекујеш од наредних избора у Србији?

– Док у процедуру гласања не буде интегрисан тест елементарне писмености и постане обавезно за сваког пунољетног градјанина – ништа спректакуларно.

Сведоци смо масовног одласка младих у иностранство. Има ли сада више твоје публике у иностранству или овде?

– Има их више у иностранству, али су превише раштркани, а мене мрзи да их јурим по бијелом свијету.

Ти си у једном моменту такође кренуо трбухом за крухом, јеси ли се покајао некад што си се вратио?

– Човјек се каје само за оно што није урадио, а хтио је. На сјеверу ми не одговара клима, на југу је превише вруће. На западу мора много да се ради – на истоку нема шта да се ради.

Када би данас објавио албум КПГС, да ли би неко био скандализован насловном песмом? Колико се у том смислу друштво променило од те 1992-1993. до данас?

– Живимо у прединформатичком добу, затрпани јунк информацијама, критеријуми су опали, а праг надражаја порастао – скандал је свакодневица, већина је огуглала на било какве информације.

Какав статус имају твоје нове песме у савременом друштву?

– Статус учила, надам се.

Песма “Брод будала” прилично прецизно анализира узроке наше дезоријентисаности? Имаш ли нешто што би додао, а ниси рекао у тој песми?

– Вјероватно да има. Али написана је тако да свак може да допише своју строфу.

Како ти се чини домаћа музичка сцена? Питају ли те млађе колеге за савет?

– Сцена је шаролика, има свега. Понекад неко нешто и пита, али ријетко.

Шта је по теби обележило 2019. годину?

– Чињеница да је електрична енергија добијена из соларних панела постала јефтинија од оне која се добија из угља. За 100 година ће се тај датум учити у основној школи, ако тада буде школа.
Извор: Блиц

MD MONTEL